piątek, 6 lutego 2015

Średnia sprzedaż "Kaczora Donalda" w listopadzie 2014 wyniosła tylko 20 tysięcy!

Zgodnie z informacjami z ZKDP średnia sprzedaż pisma Kaczor Donald w listopadzie 2014 roku (numery 23. i 24.) wyniosła 20 410 egz. przy nakładzie 40 790 egz. (procent sprzedanych egzemplarzy - 50%), co było 9. wynikiem miesięcznym w 2014 roku.
Trzeba pamiętać, że jak na listopad nie jest to wynik bardzo zły, ponieważ w 2013 roku średnia sprzedaż w listopadzie wyniosła 21 099 egz., czyli była tylko o 689 egz. wyższa.
Już za około miesiąc poznamy dane dotyczące sprzedaży w grudniu 2014 roku, dzięki temu poznamy też całościowe dane dotyczące całego 2014 roku, obecnie średnia sprzedaż za 11 miesięcy 2014 roku to 23 910 egz. i jest to sprzedaż niższa niż w 2013 roku kiedy to było 26 043 egz.

3 komentarze:

  1. Jak widać ,,kosmodysk'' i ,,pająk szybowiec'' , Hallowenn i wielki Spiderman na okładce nie zachęcił nabywców ,,gadżetomanów'' :)
    Co do komiksów (choć ilość osób, które wcześniej sobie sprawdza na inducks jakie są komiksy w numerze i kupują numer tylko gdy uznają, że komiksy są dobre jest znikoma) to te numery miały nawet przyzwoite komiksy (mnie osobiście bardziej podobał się numer 22/2014 ze względu min: na tenpager barksa i całkiem dobry komiks halowenowy).
    Miejmy nadzieję, że sprzedaż w grudniu będzie lepsza, bo mieliśmy aż 3 numery w tym miesiącu dobre DŁUGIE komiksy, insert ,,gwiezdnowojenny'' (a dzieciaki to lubią i jak teraz patrzę to redakcja daje go tak często bo generuje on wyższą sprzedaż i imają się wszelkim środków by zwiększyć sprzedaż) oraz całkiem fajne gadżety.

    Myślę, że redakcja w 2015r. jeśli chodzi o dobór komiksów to naprawdę się stara (oby tak zostało), daje też ,,conieco' dla ,,gadżetomanów'' i miejmy nadzieję, że sprzedaż w 2015r. będzie wyższa (20 tys. na 2 tygodnie to słabiutko). Brak moim zdaniem trochę reklamy Kaczora choćby w internecie, czasopismach dziecięcych czy telewizji (czemu nie puścić np. przed filmami Disneya w Polsacie reklamy kd?). Myślę, że redakcja mogła by np. zrobić jeden numer dłuższy (64 strony) z jakąś przygodówką Barksa i dać reklamę ,,AŻ 64 STRON TWOICH ULUBIONYCH KOMIKSÓW! SZALEŃCE WYPRAWY, WSPANIAŁE PRZYGODY, UKRYTE SKARBY! TO WSZYSTKO TYLKO ZA 7,99 ZŁ''.
    (myślałem też o obniżce ceny do 6,99 zł i dać wielki napis ,,1 ZŁ TANIEJ'' ale nie wiem czy to nie byłoby zbyt ryzykowne)
    Może jakiś fajny cykl gadżetów do zbierania przez kilka numerów (coś kartonowego i/lub kaczorowego np. jakieś naklejki, plakaty, może lego skarbiec sknerusa itp.).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w grudniu będzie 20 tysięcy to powinniśmy szaleć i wiwatować (bo zwykle było marniutko), choć tu trochę zawyży KD 2015-01 i numer gwiezdnowojenny. Wiadomo oczywiście, że KD 2014-26 zaniży kompletnie, ponieważ numer był w sprzedaży praktycznie tylko przez tydzień (i tylko przed świętami).
      A co do tych planów - reklamy są drogie, ale jest wiele sposobów by podwyższyć sprzedaż. Np. Egmont posiada fanpage "KOMIKSY Gigant" z 22 tysiącami polubień - nie wiadomo ile z nich jest kupionych (bo tak podejrzewam), ale to nadal spore grono odbiorców i ile tam pojawia się informacji o KD? 2-3 razy na rok. No, sorry, ale myślę, że każda informacja, że wyszedł nowy KD spowodowała by wzrost sprzedaży o przynajmniej kilkadziesiąt, jeżeli nie kilkaset egzemplarzy, a koszt wysłania takiej informacji jest znikomy.

      Usuń
  2. No cóż. Piszesz że kd 2014/26 ,,zaniży kompletnie''. Miejmy nadzieje, że sprzedaż nie spadnie poniżej 20 tys.
    Co do reklamy to z fanpage na fb to moim zdaniem dobry pomysł (choćby tylko niektóre numery z większą ilością stron/lepszymi komiksami/lepszych gadżetem itp.). Może by powrócić do reklamy numerów na yt ????
    Miejmy nadzieję, że niska sprzedaż będzie tylko chwilowa i kd stanie się bardziej popularne jak to było kiedyś (wszyscy znali i oglądali choćby kubusia puchatka, smerfy, pszczółkę maję itp. oraz wszystkie dzieci czytały kd. Było to powszechne, a teraz to już raczej wspomnienie tak wysokiej popularności). My razem możemy ,,nabić'' 2 sprzedane egzemplarze ale żeby sprzedaż była wysoka trzeba większej grupy nabywców. Trochę szkoda, że jest słabe wsparcie w telewizji. W stacjach ogólnodostępnych nie są emitowane kreskówki z kaczorem donaldem i myszką miki. Pojedyncze seriale są emitowane na disney channel/xd/junior (ostatnio ,,kacze opowieści'' czy choćby ,,klub przyjaciół myszki miki'' choć ten ostatni to moim zdaniem lekkie nieporozumienie i zatracania ducha walta disneya. Do tego niezbyt ładna grafika 3d).
    Co sądzisz o pomyśle żeby obniżyć cenę kd do 6,99 zł (albo do 7,50zł) i dać reklamę ,,TERAZ NOWA NIŻSZA CENA!''. Chwytanie się brzytwy czy realna szansa na pozyskanie nowych cz?telników i utrzymanie ,,starych'' >

    OdpowiedzUsuń