niedziela, 17 maja 2015

"Kaczor Donald" najlepiej sprzedającym się pismem dla dzieci w 2014 roku!

Wiele razy na Kaczej Agencji Informacyjnej pojawiały się i będą pojawiać się informacje o sprzedaży Kaczora Donalda, lecz dziś chciałbym zaprezentować poszerzoną statystykę obejmująca sprzedaż wszystkich pism dla dzieci, których sprzedaż jest badana przez ZKDP w tym Kaczora Donalda. Z poniższych wykresów dowiecie się między innymi, które pismo ma największy średni procent sprzedaży, a które największy nakład. Szczególnie będę zwracał uwagę na sytuację Kaczora Donalda  i innych pism Disnejowskich. Wszystkie dane pochodzą ze strony ZKDP.

Pod względem łącznego rocznego nakładu Kaczor Donald ma znaczącą przewagę, ponieważ łączny roczny nakład KD wynosi ponad 1,1 miliona egzemplarzy, a kolejnego badana pisma, czyli Zabawy i marzenia Barbie trochę poniżej 0,9 miliona egz. Kolejne disnejowskie pisma znajdują się na miejscach 7-10, a są to Księżniczka, Violetta Oficjalny Magazyn, Kubuś i przyjaciele, Auta z nakładem rocznym  okolicach 600 tysięcy.

Minimalnie, bo o 553 egzemplarze, łączna sprzedaż Kaczora Donalda w 2014 roku była wyższa od łącznej sprzedaży pisma Zabawy i marzenia Barbie, ale kilka innych pism miało nieznacznie niższą sprzedaż takich jak Lego, Legends of Chima, Mój Kucyk Pony, Scooby-Doo!. Kolejne disnejowskie pisma zajmują miejsca 6-10 bez 8., a są to ponownie Księżniczka, Violetta Oficjalny Magazyn, Kubuś i przyjaciele, Auta. Warto też zauważyć, że pomiędzy pierwszą siódemką pism, a kolejnymi jest spora przepaść.

Przechodzimy do średniego nakładu i jak można było się spodziewać nie ma aż tak różowo. Ale tak patrząc jedynie dwa pisma znacząco odskakują od reszty, będący na pierwszym miejscu Scooby-Doo! i Zabawy i Marzenia z Barbie, nie licząc tych pism, nakłady reszty są bardzo zbliżone i 18. miejsce Kaczora Donalda nie jest złym sygnałem, pamiętając o tym, że jest dwutygodnikiem i patrząc, że wiele pism ma bardzo podobny nakład. Z pism disnejowskich największy średni nakład ma Księżniczka, a ciut mniejszy Violetta Oficjalny magazyn.

Kolejny wykres dotyczy średniej sprzedaży i jak widać, średnia sprzedaż pierwszych 6 pism wynosi 40-50 tysięcy, a kolejne ledwie co przekraczają granicę 30 tysięcy. Ta pierwsza szóstka to Lego. Legends of Chima, Zabawy i Marzenia z Barbie, Scooby-Doo!, Mój Kucyk Pony, a także dwa pisma disnejowskie Violetta Oficjalny Magazyn i Księżniczka. Kaczor Donald znajduje się na 19. miejscu, wśród pism, których średnia sprzedaż to około 25 tysięcy.

Na pierwszym miejscu wśród największego procentu sprzedanych egzemplarzy jest Lego. Legends of Chima ze znaczącą przewagą nad pozostałymi pisma. Kolejne dwa miejsca to Hot Wheels i Mój Kucyk Pony, szczególnie pierwszy z tytułów jest zaskoczeniem, ponieważ w żadnym z powyższych wykresów Hot Wheels nie był w dziesiątce, a co dopiero na drugim miejscu. Z pism disnejowskich największy procent sprzedanych egzemplarzy ma Violetta Oficjalny Magazyn, lecz jest to pismo sezonowe, które charakteryzuje się, że podczas fali popularności praktycznie znika z kiosków. Natomiast Kaczor Donald zajmuje wyższe miejsce niż na dwóch wcześniejszych wykresach, bo 16. z podobnym wynikiem jak wiele innych pism.

Ostatni z wykresów, czyli liczba wydań. Jak widać w tej kategorii Kaczor Donald ze swoimi 27 numerami w 2014 nokautuje resztę stawki. Oprócz tego notowanych jest 12 miesięczników, 3 pisma wychodzące co 6 tygodni i 7 dwumiesięczników. Ze zmian: Violetta jest notowana w ZKDP od początku 2014 roku (choć zaczęto wydawać ją 3 miesiące wcześniej), Lego Friends. Magazyn jest wydawany i notowany od lipca poprzedniego roku, Dragons jest wydawany i notowany od listopada, a wraz z październikiem wycofane z ZKDP zostało pismo Czarodziejki Witch, choć dalej jest wydawane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz